DoporučujemeZaložit web nebo e-shop


 

 

 

Setkání rakousko-uherských parních lokomotiv


Parní lokomotiva 310.23 (Hrboun) při akci

"Setkání rakousko-uherských parních lokomotiv" v Lužné u Rakovníka.


Lokomotiva přijela na návštěvu z Rakouska. Na zpáteční cestě má zapůjčené tabulky (375.007) z "českého" Hrbouna, který stojí v Národním technickém muzeu v Praze. 

Matylda v čele kavalkády  

Parní lokomotiva 354.7152 (Všudybylka sedma)

 


 

Poslední parní víkend v roce 2012

Parní lokomotiva 464.102 Ušatá + 477.043 Papoušek,

 

 

 


 

Parní lokomotiva Šlechtična 475.179

 


 

 

 


 

Parní Lokomotiva Albatros 498.022


Parní lokomotiva 498.022 Albatros, výrobní číslo 1727, patří mezi parní lokomotivy řady 498.0, kterou vyráběly Škodovy závody v letech 1946 až 1947 na základě objednávky ČD z roku 1945. Cena lokomotivy se v době jejího vzniku pohybovala okolo 4 miliónů korun.

Albatros je přezdívka, kterou tato řada lokomotiv získala díky svému netradičnímu barevnému pojetí, které vycházelo z naší státní vlajky. Lokomotivy jezdily převážně na trati Praha - Přerov a Praha - Bratislava.

Při testech dosahoval Albatros rychlosti až 136 km/h. Běžnou nejvyšší povolenou rychlost měl 120 km/h. Služební hmotnost se pohybovala okolo 106 tun a přibližný výkon asi 1626 kW.

Tento konkrétní kus - 498.022 - byl zařazen do služby v roce 1947 a vyřazen v červnu 1976. Dnes je stále v majetku ČD a jezdí při různých příležitostech.

 

 


 

Parní lokomotiva Papoušek 477.043

 

Lokomotiva byla vyrobena v roce 1954 v ČKD Praha pod výrobním číslem 3042 a patří k nejmodernějším parním strojům, které ČSD provozovaly.

Původní určení bylo díky výkonu 2100 koní a poměrně rychlým rozjezdům pro příměstskou dopravu velkých měst a pro rychlíky na kratší nebo obtížné tratě. Dojezdila v Kolíně a poté byla prodána teplárně v Praze-Malešicích. Lokomotiva byla jako neprovozní v roce 2000 zakoupena zpět pro ČD a na jaře 2001 zprovozněna. Jezdí nejvyšší rychlostí 100 km/h, přetlak v kotli je 16 bar a služební hmotnost necelých 130 tun. Kvůli svému nezvyklému barevnému nátěru je přezdívána „Papoušek“.

 


 

 
Parní lokomotiva Zelený Anton 486.007
 
Výroba této řady: 1933 - 1938 v lokomotivkách Škoda a ČKD
Výroba lokomotivy 486.007: 1936 v lokomotivce Škoda
Rychlíková parní lokomotiva s přívěsným tendrem "Zelený Anton"
Trojválcový parní stroj
Její určení bylo pro trakčně náročnou trať mezi Liptovským Mikulášem a Spišskou Novou Vsí. Její maximální rychlost je 110 km/h
 



copyright Martin Kotina - |